درمان افسردگی و کاهش خطر خودکشی
نوشته شده توسط : یک دوست

 

دوز پایین تر پچ سلژیلین برای استفاده بدون محدودیت های غذایی خاص بی خطر تلقی می شود، مگر اینکه دوز باید بالاتر از سطوح اولیه (یک پچ 6 میلی گرمی) باشد. MAOIهای انتخابی تر و برگشت پذیرتر (مثلاً موکلوبمید، بفلوکساتون)، که MAO-A را مهار می کنند، نسبتاً جزء این فعل و انفعالات هستند، اما در ایالات متحده موجود نیستند. تعدیل کننده های سروتونین دارای اثرات ضد افسردگی و ضد اضطراب هستند اما باعث اختلال در عملکرد جنسی نمی شوند. برای یافتن موضوعات پزشکی مرتبط، چند رسانه ای و موارد دیگر، عبارات جستجو را وارد کنید. می توان از آن برای کاهش رفتار خودکشی و به عنوان تثبیت کننده خلق و خو استفاده کرد.

درمان بیمارستانی و اقامتی

تمرکز بر تقویت توانایی افراد برای انتخاب هایی است که به آنها کمک می کند تا به طور موثر با استرس های مختلف زندگی کنار بیایند، از موضع همدلی واقعی و گوش دادن حمایتی. این دستورالعمل شناسایی، درمان و مدیریت افسردگی در افراد 18 سال و بالاتر را پوشش می دهد. برای افسردگی متوسط تا شدید، یک داروی ضد افسردگی و CBT معمولاً بهتر از یک درمان به تنهایی کار می کند. پزشک عمومی شما ممکن است شما را به گفتگو درمانی برای افسردگی متوسط تا شدید ارجاع دهد. درمان های زیر برای افسردگی متوسط تا شدید هستند. اختلال افسردگی (همچنین به عنوان افسردگی شناخته می شود) یک اختلال روانی رایج است.

ورزش نه تنها سروتونین، اندورفین و سایر مواد شیمیایی مغز را تقویت می کند، بلکه باعث رشد سلول ها و اتصالات مغزی جدید می شود، فقط کافی است داروهای ضد افسردگی این کار را انجام دهند. از همه مهمتر، لازم نیست برای یک ماراتن تمرین کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید. برای حداکثر نتیجه، در بیشتر روزها 30 تا 60 دقیقه فعالیت هوازی را هدف قرار دهید. داروهای ضد افسردگی می توانند به طور موثر افسردگی متوسط تا شدید و برخی از اختلالات اضطرابی را درمان کنند. ورزش و ورزش – مانند پیاده روی نوردیک، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، شنا یا پیاده روی – اغلب برای تسکین یا پیشگیری از افسردگی توصیه می شود. بسیاری از مردم متوجه می شوند که فعالیت بدنی خلق و خوی آنها را بهبود می بخشد و به آنها انرژی بیشتری می دهد، و همچنین مشخص شده است که در برخی افراد نیز به کاهش افسردگی کمک می کند.

داروهای ضد افسردگی و خطر خودکشی

اگر غمگین هستید، ممکن است احساس غم و اندوه و از دست دادن خود را بیابید و بروید، اما هنوز هم ممکن است از چیزهای زندگی لذت ببرید و به آینده نگاه کنید. همیشه نمی توان فوراً تشخیص داد که علائم افسردگی را دارید - می تواند شروع شود و به تدریج پیشرفت کند. بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که بیمار هستند و سعی می کنند علائم خود را ادامه دهند و با آن کنار بیایند. گاهی اوقات لازم است یک دوست یا خانواده متوجه مشکلی شود. علائم فیزیکی در افسردگی نیز رخ می دهد - این علائم می تواند شامل احساس خستگی مداوم، بدخوابی، از دست دادن میل جنسی، از دست دادن اشتها و احساس درد باشد. مدت زمانی که شما به داروهای ضد افسردگی نیاز دارید بستگی به شدت بیماری و نحوه پاسخ شما به درمان دارد.
برای دسترسی به اطلاعات بیشتر به سایت https://www.mywikiseda.ir مراجعه کنید.

همچنین ممکن است بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، گزینه ای برای خود ارجاع داشته باشید، بنابراین اگر ترجیح می دهید با پزشک عمومی خود صحبت نکنید، می توانید مستقیماً به یک درمانگر حرفه ای مراجعه کنید. تصور اینکه هر چیزی می تواند به آنها کمک کند برای افراد مبتلا به افسردگی دشوار است - اما هر چه زودتر به دنبال کمک باشید، علائم زودتر بهتر می شوند. بسیاری از مردم نمی دانند که آسیب های سر می تواند باعث افسردگی شود و آسیب شدید به سر می تواند منجر به مشکلات عاطفی و تغییرات خلقی شود. شرایط طولانی مدت یا تهدید کننده زندگی به دلیل سرطان یا بیماری عروق کرونر قلب می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دهد. شایع است که در مورد افسردگی ناشی از یک "مارپیچ رو به پایین" بشنویم - یک چیز باعث مشکلات دیگری می شود که ترکیب آنها باعث افسردگی می شود.

درمانگر از راهبرد پرسش سقراطی همراه با رویکردهای دیگر استفاده می کند تا به بیمار کمک کند تا به درک متفاوتی از موقعیت ها و رویدادها برسد که شخصاً قانع کننده هستند. درمانگر و بیمار برای تعریف موفقیت و اهداف درمان با یکدیگر همکاری می کنند. با این حال، سمیت آنها تقریباً مشابه مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) است. تهوع شایع ترین مشکل در 2 هفته اول است. افزایش متوسط وابسته به دوز در فشار خون (BP) با دوزهای بالا رخ می دهد. علائم قطع مصرف (مانند تحریک پذیری، اضطراب، حالت تهوع) اغلب در صورت قطع ناگهانی دارو رخ می دهد.

(همچنین به یبوست در کودکان مراجعه کنید.) هیچ عملکرد بدنی متغیرتر نیست و... همه هتروسیکلیک ها، به ویژه ماپروتیلین و کلومیپرامین، آستانه تشنج را کاهش می دهند. پزشک شما شرایط پزشکی مشابه افسردگی را بررسی می کند و همچنین مطمئن می شود که از داروهایی استفاده نمی کنید که می توانند باعث افسردگی به عنوان یک عارضه جانبی شوند. بسیاری از شرایط پزشکی و داروها می توانند علائم افسردگی از جمله غم و اندوه، خستگی و از دست دادن لذت را ایجاد کنند. کم کاری تیروئید یا کم کاری تیروئید، به ویژه در بین زنان، یک اختلال خلقی رایج است. افراد مسن یا هر کسی که هر روز داروهای مختلف زیادی مصرف می کند، در معرض خطر تداخلات دارویی هستند که باعث علائم افسردگی می شود.

MAOI ها نباید با سایر کلاس های ضد افسردگی استفاده شوند و حداقل 2 هفته (5 هفته با فلوکستین که نیمه عمر طولانی دارد) باید بین استفاده از 2 دسته دارو فاصله داشته باشد. بیشتر بخوانید (یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی که در آن بیماران ممکن است تغییرات وضعیت روانی، هایپرترمی و بیش فعالی خودکار و عصبی عضلانی را نشان دهند). درمان های روان شناختی اولین درمان های افسردگی هستند. آنها را می توان با داروهای ضد افسردگی در افسردگی متوسط و شدید ترکیب کرد.

بیمار باید 2 ساعت پس از تجویز در کلینیک تحت نظر باشد و به او توصیه شود تا روز بعد از رانندگی خودداری کند. اگر MAOIهایی که MAO-A و MAO-B را مهار می کنند همزمان با یک داروی سمپاتومیمتیک یا غذای حاوی تیرامین یا دوپامین مصرف شوند، ممکن است بحران های فشار خون ایجاد شود. این اثر واکنش پنیر نامیده می شود زیرا پنیر بالغ دارای محتوای تیرامین بالایی است. به دلیل نگرانی در مورد این واکنش، MAOI به ندرت استفاده می شود.

گفتن علائم و تأثیری که روی شما می گذارد به پزشک کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا افسردگی دارید یا خیر و این وضعیت چقدر شدید است. وقتی صحبت از افسردگی به میان می آید، «غرق کردن غم ها» در واقع ایده بدی است. اگر بعد از از دست دادن شغل یا مشکلات سلامتی احساس ضعف می کنید و سپس چیزی آسیب زا مانند سوگ را تجربه می کنید، می توانید به افسردگی مبتلا شوید.

احتمال و شدت ترک با نیمه عمر SSRI برعکس متفاوت است. دوز شروع 0.5 میلی گرم بر کیلوگرم برای کتامین وریدی یا 56 میلی گرم برای استکتامین داخل بینی است. شواهدی مبنی بر افزایش اثربخشی دوزهای بالای 0.5 میلی گرم بر کیلوگرم برای کتامین وریدی وجود ندارد. محدوده درمانی برای اسکتامین داخل بینی 56 تا 84 میلی گرم است. میرتازاپین یک آنتاگونیست 5-HT است و گیرنده های خودکار آلفا-2 آدرنرژیک و همچنین گیرنده های 5-HT2 و 5-HT3 را مسدود می کند.
در صورت تمایل به مطالعه مقالات دیگر بر روی لینک سایت https://www.yaghout-art.ir کلیک نمایید.

مرحله اولیه درمان معمولاً شامل ترویج یک محیط حمایتی و ارائه آموزش در مورد افسردگی است. درمان معمولاً با ارائه مدل شناختی افسردگی توسط درمانگر آغاز می شود. این شامل توصیف این است که چگونه الگوهای تفکر اولیه می توانند نحوه نگرش و تفسیر ما از زمان حال را شکل دهند. هنگامی که این الگوها منفی و بدون تردید باشند، می توانند منجر به ایجاد علائم افسردگی شوند. یک درمانگر شناختی با بیمار کار می کند تا طرحواره ها و الگوهای فکری غیرمفیدی را شناسایی کند که تجربه خود را از افسردگی هدایت می کند.

در برخی موارد، در صورت وجود، نتایج آزمایش های ژنتیکی (که توسط آزمایش خون یا سواب گونه انجام می شود) ممکن است سرنخ هایی در مورد چگونگی واکنش بدن شما به یک داروی ضد افسردگی خاص ارائه دهد. با این حال، متغیرهای دیگری به جز ژنتیک می توانند بر پاسخ شما به دارو تأثیر بگذارند. افکار خودکشی می تواند قبل از درمان رخ دهد و در طول درمان به اوج خود برسد، بنابراین پیگیری زودهنگام و دقیق توصیه می شود. عوامل خطر شامل افسردگی قبلی و سابقه خانوادگی افسردگی است.





:: موضوعات مرتبط: مشاوره روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی , مرکز مشاوره روانشناسی , درمان افسردگی , خدمات مشاوره روانشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: